SSC Nieuws 2010-2011

Bericht dinsdag 31 mei 2011:

Roel Alferink is clubkampioen 2011 van de Sassenheimse Schaakclub geworden. In een finale tegen Albert Olthof, waarin bleek dat beide aan elkaar gewaagd zijn, trok Roel uiteindelijk aan het langste eind. Eerst werden in 3 partijen door ieder eenmaal gewonnen. Daarna gebeurde hetzelfde in de rapidpartijen, zodat uiteindelijk snelschaak de beslissing bracht. Heel spannend allemaal. Roel van harte gefeliciteerd !!

Groeten van uw webmaster.

-------------------------------------------------------------------------------------

Bericht maandag 10 januari 2011:

Hedenavond trok SSC2 naar Bodegraven-2 (35 km, de verste uithoek in ons rayon). Ik dacht een sterk team uitgezocht te hebben, wilde niet al te onbescheiden zijn en gebood mijn vrienden Ben, Robin en Johan, en uiteraard mijzelf, te zorgen voor een 3-1 uitslag. Nou, daar hebben de heren zich keurig aan gehouden. Nadat ikzelf met de Zwarte Leeuw de witte dame had ingesloten en dus het eerste punt binnenhaalde, dachten de anderen: zo, dat is voor elkaar. Eerst gaf Robin een toren weg; daarna liet Johan zich met drie pionnen voorsprong mat zetten, en ten slotte dacht Ben: kom op jongens, ik hoef deze partij toch niet te noteren, ik geef ook maar even een toren weg. Aldus werd de 3-1 bereikt, gedwee werd de opdracht van de teamleider uitgevoerd. Ik dacht altijd dat schakers wel tot 64 konden tellen, maar 3-1 of 1-3 is al te moeilijk. Ik denk dat ik de eerstvolgende wedstrijd ga optreden als Frank de Boer bij Ajax: gewoon drastisch aan de opstelling knutselen. En de spits moet in elk geval kunnen noteren!

Welterusten, Henk Hietbrink, teamleider.

Bericht maandag 10 januari 2011:

De najaarkampioen is bekend: Roel Alferink. Op de website vind je de ranglijst van de najaarcompetitie. Dit jaar wordt voor het eerst met een Najaar- en Voorjaarcompetitie gespeeld. Een nieuwe maar nog omstreden methode.

Bericht woensdag 22 december 2010:

linkerzijde van de website is wat geschoven met de onderwerpen en is de uitslag van het snelschaaktoernooi te vinden.
Afgelopen dinsdag is namelijk dit toernooi gespeeld. De uitslag is onder de snelschaaktoernooi-knop te vinden met een gedeelde eerste plek voor Ignace en Roel.

Bericht maandag 20 december 2010:

Aflevering 9 van Henk Hietbrinks "Schaakpostzegel Rubriek"is uit!!

In februari 2011 start de 2de aflevering van Chesscool puzzeltoernooi. Zie email van Ron Brands.

Bericht dinsdag 12 september 2010:

Start van de Interne competitie 14 september 2010!

Dinsdag 14 september 2010 start de interne competitie 2010-2011 in een nieuw jasje.
We gaan spelen met een najaars- en een voorjaarscompetitie. De winnaars hiervan strijden uit eindelijk om het kampioenschap van Sassenheim.
Het eerste team is gepromoveerd en gaat dit seizoen uitkomen met een 8-tal in de tweede klasse.
Het recreanten team, dat vorig jaar glorieus kampioen werd, doet weermee bij de recreanten met een 4-tal.

Tot dinsdag allemaal.